2010. március 13., szombat

Március tizenhárom, szombat


nincs kép, mert még soha nem jutott eszembe lefotózni a rántott csirkemellet, de majd pótolom



Rántott csirkemell, ahogy én készítem
(mivel ilyesmiket nem szabad ennem, legalább beszélek róla, miközben müzlit kanalazok)

Lefejtem a csontról a húst. A vastag részét éles késsel hosszában elvágom, hogy körülbelül két egyforma szeletet kapjak. Egy csirkemellből hat szelet rántott hús lesz, négy nagy és két kicsi.
Beszórom vegetával, és állni hagyom addig, míg elkészítem a tojásokat a panírhoz. Feltörök három tojást, késhegynyi vegetát teszek bele, egy kis löttyintésnyi tejet, és három gerezd foghagymát nyomok bele. Kiklopfolom a hússzeleteket, és a morzsába mártogatom, majd a tejes kencébe, és megint a morzsába. Minden szeletet előre elkészítek, és egymás mellé egy tálcára rakom. Ez azért is jó, mert nem kell sütés közben kapkodni kulimászos kézzel, van az embernek ideje a kimért mozdulatokra, és nem lesz tökig paníros. Felforrósítom az olajat, és a hússzeletek mindkét oldalán szép, világos színűre sütöm. Egy műanyag edényt kibélelek konyhai törlővel, ami felissza a felesleges zsiradékot, és abba rakom a kisütött hússzeleteket, majd rárakom a fedelét, hogy puhuljon alatta.
Lehet fogyasztani, nagyon finom. Próbáltam már, hogy reszelt sajtot vagy szezámmagot szórok a morzsába, úgy is nagyon jó.

Mikor nincs időm sokáig szöszögni a panírozással, akkor csak hosszában felvagdosom a csirkemellfilét (kb. ujjnyi vastag darabokat kapok), bevegetázom és mozsába mártom, majd kisütöm.(nem hiba, tojásos masszába nem szoktam beleforgatni. Felesleges pepecselés)
Ehhez valami tejfölös kence illik, amibe bele lehet mártogatni a kisült húsdarabokat.
Tejfölös kence:

1 pohár tejföl, amibe 2-3 gerezd foghagymát nyomunk, ha van, egy kis citromlevet, sót és borsot keverünk hozzá.

De lehet bele tenni reszelt uborkát, olíva olajat, joghurtot is, akkor már tzatziki lesz belőle.

1 megjegyzés: